OPIS TECHNICZNY

Nowe zaplecze utrzymania taboru znajduje się na terenie stacji postojowej Warszawa Grochów. W jego skład wchodzi hala wielopociągowa wraz z towarzyszącymi obiektami:

  • zapleczem automatycznej myjni pociągowej wraz z myjnią i oczyszczalnią,
  • rozdzielnią niskiego napięcia,
  • drogą dojazdową,
  • układem torowym z siecią trakcyjną i urządzeniami sterowania ruchem kolejowym, instalacją centralnego ogrzewania, wodno-kanalizacyjną, elektro-energetyczną, telekomunikacyjną i sprężonego powietrza,
  • zbiornikiem retencyjnym.

Budynek hali jest zlokalizowany na działce o pow. 26 152 m2, a jego powierzchnia zabudowy wynosi 12 793 tys. m2.

Utrzymanie pociągów, realizowane na terenie hali, polega na:

  • bieżących inspekcjach składów zespołowych,
  • profilaktycznych pracach utrzymaniowych,
  • czyszczeniu wewnątrz i na zewnątrz,
  • naprawie głównych podzespołów bieżącego utrzymania,
  • reprofilowaniu kół. 

Serwisowanie pociągów, realizowane na terenie projektowanej hali, polega na:

  • uzupełnianiu płynu do mycia okien kabiny maszynisty,
  • uzupełnieniu wody dla potrzeb sanitarnych,
  • uzupełnieniu piaskarek,
  • czyszczeniu i opróżnianiu toalet,
  • wymianie olejów,
  • drobnych naprawach korekcyjnych.

Część prac utrzymaniowych będzie wykonywana poza Centrum Serwisowym. Są to w szczególności:

  • ingerencja w zestawy kołowe (wózki, osie, przekładnie, wymiana kół, wymiana amortyzatorów),
  • ingerencja w zestawy hamulcowe (siłowniki hamulców),
  • naprawy sprężarek oraz kadłubów,
  • ingerencja i naprawa napędu,
  • ingerencja i naprawa układu elektromechanicznego,
  • remonty kapitalne klimatyzacji,
  • wymiana elementów kadłuba, malowanie elementów,
  • naprawa obwodów elektrycznych, kontrola obwodów elektrycznych,
  • spawanie wszelkich elementów zespołów trakcyjnych,
  • malowanie elementów zespołów trakcyjnych. 

Budynek został podzielony funkcjonalnie na:

  • halę,
  • warsztaty pomocnicze,
  • magazyn,
  • biura.