Opis Techniczny

Nowoczesny, siedmioczłonowy skład gwarantuje 402 miejsca siedzące, z czego 57 miejsc w klasie 1. i 345 w klasie 2. Miejsca w pierwszej i drugiej klasie usytuowane są bezprzedziałowo. Pasażerowie będą mogli korzystać z gniazdek elektrycznych znajdujących sie obok każdego fotela.

Ponadto w każdym składzie zostały wydzielone dwa miejsca w części bezprzedziałowej, umożliwiające ustawienie wózka inwalidzkiego. Oprócz wagonów 1. i 2. klasy, w pociągu zlokalizowano część barową pozwalającą na przygotowanie oraz sprzedaż zimnych i ciepłych posiłków oraz napojów. Do dyspozycji pasażerów będzie również część konsumpcyjna z 20 miejscami stojącymi.

W całym składzie rozmieszczonych jest 9 toalet. Jedna z nich, powiększona, została przeznaczona dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz wyposażona w przewijak dla niemowląt. Toaleta ta znajduje się w pobliżu miejsc dla osób niepełnosprawnych.

Prędkość konstrukcyjna składów zespołowych wynosi 250km/h. Prędkość tę można osiągnąć przy systemie napięcia 3kV DC, 15kV 16 2/3Hz oraz 25kV 50Hz AC, dzięki asynchronicznym silnikom trakcyjnym, które są całkowicie sprężynowane i połączone wózkami za pomocą wałów Cardana. Natomiast napięcie obwodów sterowania i ładowania akumulatorów wynosi 24V DC.

Średnie przyspieszenie pociągu jest następujące:

  • od 0 do 40 km/h – ok. 0,49m/s2
  • od 0 do 120 km/h – ok. 0,42 m/s2
  • od 0 do 160 km/h – ok. 0,36 m/s2
  • przyspieszenie krańcowe do 250 km/h wynosi ok. 0,07 m/s2

Masa pociągu bez pasażerów wynosi 395,5t, przy czym maksymalny nacisk osi na tor wynosi 17t. Maksymalne, niezrównoważone przyspieszenie odśrodkowe w płaszczyźnie główki szyny wynosi 1,0 m/s2.

W składach zespołowych zastosowano zestawy kołowe monoblokowe o profilu wieńca S1002.

Sprężynowanie składu jest dwustopniowe. Ponadto można wyróżnić trzy rodzaje hamulca: powietrzny, elektryczny i postojowy. Na hamulec elektryczny składa się system hamulca odzyskowego i oporowego z samoczynnym wyborem trybu pracy. Natomiast hamulec postojowy jest typu sprężynowego i umożliwia utrzymanie pociągu w spoczynku na pochyleniu 30‰.

Długość wagonów krańcowych wynosi 28,2 m, a środkowych 26,2 m. Tym samym długość pociągu wynosi 187, 4 m. Maksymalna szerokość nadwozia - 2,8 m.

W obydwu kabinach maszynisty - na początku i końcu składu -  znajdują się miejsca dla maszynisty oraz pomocnika. Są one właściwie lustrzanymi odbiciami, ale tylko w jednej z nich zainstalowana jest czarna skrzynka, czyli urządzenie  rejestrujące przebieg prędkości, czas, przebytą drogę, odcinki jazdy pod prąd oraz działanie hamulca i SHP.

Skład jest wyposażony w dualne urządzenie radiołączności (analogowe i GSM – R). Każdy z pociągów posiada funkcję „Radiostop”.

Zastosowane technologie pozwalają na bezproblemową eksploatację składu w temperaturach otoczenia od -25 0C do +40 0C. Pod względem funkcjonalnym dwa moduły HVAC (ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji), zainstalowane w każdym wagonie, pracują całkowicie niezależnie, dlatego w razie awarii jednego z nich drugi jest w stanie utrzymać odpowiednią temperaturę w wagonie.

Pociąg jest zgodny ze wszystkimi specyfikacjami:

  • TSI Pociągi dużych prędkości,
  • TSI Udogodnienia dla osób z ograniczoną mobilnością,
  • TSI Bezpieczeństwo w długich tunelach.